دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

4 مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!

4 مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!


(بسم الله الرحمن الرحیم)

سایت‌های مستهجن وجود دارند. چه به ما بربخورد و چه بر نخورد این سایت‌ها به زبان فارسی هم وجود دارند و آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که مشتری هم دارند. با پاک کردن صورت مسأله چیزی عوض نمی‌شود. همشهری مثبت درپرونده‌ای به بررسی سایتهای مستهجن، اعتیاد به آنها و راه‌های مقابله با این آسیب روانی می‌پردازد این نشریه در بخشی از مطلب خود با عنوان "شاید برای شما هم اتفاق بیافتد" آورده است.

هرزه‌نگاری اینترنتی مقدمه یک بیماری فراگیر روان‌شناختی به نام اعتیاد جنسی است. برای همین چندین محقق روان‌شناس ته و توی این مشکل را درآورده‌اند و مراحل مختلف هرزه‌نگاری را شرح داده‌اند. در این دو صفحه می‌خواهیم این مراحل پیش رونده را شرح دهیم تا هم شما پیشاپیش از عوارض آن آگاه شوید و انگیزه بیشتری برای پیشگیری داشته باشید و هم با راه‌های درمان آن آشنا شوید.

4 مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!

مرحله اول: اعتیاد
وابستگی آن‌لاین

اولش این جوری است که شما برای کنجکاوی به یکی از سایت‌های مستهجن که لینک‌هایشان این طرف و آن طرف زیاد ریخته‌اند، مراجعه می‌کنید. اما این پایان ماجرا نیست. این تصاویر و متن‌ها آن قدر قدرت تخیل شما را به کار می‌اندازند که شما بار‌ها و بارها، دوباره و دوباره به آن سایت‌ها مراجعه می‌کنید. فرد در ذهن خودش این تصویرها و داستان متن‌ها را بارها و بارها در ذهن خود تصور می‌کند و تحریک می‌شود.

 
جالب اینجاست که افراد تحصیل‌کرده و با هوش، شاید به خاطر قدرت تصور بالاترشان در مقابل این سایت‌ها آسیب‌پذیرترند. خلاصه اینکه یک دفعه فرد به خودش می‌آید و می‌بیند که واقعا به این سایت‌ها معتاد شده است. دقیقا مانند مصرف‌کننده‌های مواد، معتادان به این سایت‌ها هم دیگر با دیدن مثلا یک عکس یا فیلم در شبانه روز راضی نمی‌شوند و وقت بیشتر و بیشتری را صرف تصاویر مستهجن و مستهجن‌تر می‌کنند و البته کم‌کم عوارض این اعتیاد گریبان خانواده و شغل فرد را هم می‌گیرد.

مرحله دوم: تشدید
هر چه مستهجن‌تر بهتر

همان‌طور که در مرحله قبل هم توضیح داده‌شد، معتادان به این سایت‌ها کم‌کم وقت بیشتر و بیشتر و تصاویر مستهجن‌تر و مستهجن‌تری را طلب می‌کنند. اما این فقط در فضای مجازی اینترنت نیست. آنها کم‌کم توقعات عجیب و غریب جنسی که در نتیجه دیدن این سایت‌ها برایشان ایجاد شده‌است را از همسر خودشان هم دارند.
 
معلوم است که این توقعات عجیب و غریب که فقط منحرفان جنسی از پس آنها برمی‌آیند در زندگی طبیعی برآورده نمی‌شود. اینجاست که فرد ممکن است حتی بخواهد تنوع طلبی جنسی خود را با یافتن شریک‌های متعدد‌تر ارضا کند. ضمن اینکه این نوع برخورد باعث می‌شود که همسر فرد کم‌کم از او آزرده شود و کناره‌گیر‌تر شود. این دور باطل همچنان ادامه پیدا می‌کند و زندگی طبیعی فرد را کاملا مختل می‌کند.

مرحله سوم: حساسیت‌زدایی
هیچ چیز زشت نیست

هر چه که فرد بیشتر پیش می‌رود و بیشتر در سایت‌های مستهجن غرق می‌شود، تشخیص فضای مجازی از فضای واقعی و التزامات اخلاقی‌اش برایش مشکل‌تر می‌شود. در درجه اول دیگر هیچ محتوای مستهجنی برای او شوک‌برانگیز نیست. او دیگر میخکوب نمی‌شود. هیچ چیزی برایش کریه نیست. در فضای واقعی هم بسیاری از انحرافات جنسی در دیگران برای او طبیعی به حساب می‌آید. قاتی شدن فضای مجازی و واقعی برای او این توهم را به وجود می‌آورد که «این کاریست که همه آن را انجام می‌دهند».
 
فرد دیگر قادر به درک این نکته نیست که فضای مجازی مستهجنی که او در آن سیر می‌کند را فقط یک اقلیت بسیار کوچک از جامعه واقعی آن هم با هدف‌های بیشتر اقتصادی به وجود آورده‌اند و این گروه کوچک به هیچ عنوان نماینده جامعه واقعی نیستند. در جامعه واقعی برای اکثریت هنوز هم آن تصاویر وقیح و میخکوب‌کننده هستند و این افراد معتاد به سایت‌های مستهجن هستند که مشکل دارند و نه جامعه.

مرحله چهارم: انحراف جنسی
بدل شدن به تصاویر

در سایت‌های مستهجن فقط به تمایلات طبیعی جنسی پرداخته نمی‌شود. بخش عظیمی از این تصاویر و متن‌ها مربوط به کسانی است که از انحرافات جنسی رنج می‌برند. در آخرین مرحله و شدید‌ترین مرحله از اعتیاد به سایت‌های مستهجن، خود فرد هم ممکن است این رفتارهای انحرافی را انجام دهد.
 
لاقیدی جنسی و انجام رفتارهای پرخاشگرانه جنسی دو نمونه از رفتارهایی است که در نتیجه مشاهده این سایت‌های مستهجن انجام می‌شود. یکی از بدترین عواقب این مشکل روان‌شناختی این است که نگرش‌ فرد به اطرافیانش کاملا جسمی می‌شود. در واقع بخش عاطفی و انسانی که به طور طبیعی در روابط آدم‌ها با یکدیگر وجود دارد کم کم از ذهن این افراد محو می‌شود و او به همه فقط با دیدگاه جنسی نگاه می‌کند.

 

اثرات شوم دیدن عکس و فیلم مستهجن

(بسم الله الرحمن الرحیم)

یکی از قدرتمندترین نیازها و غرایزی که در انسان وجود دارد غریزه جنسی است. نیاز جنسی مانند نیاز به آب و غذا از نیازهایی است که بایستی از روش صحیح ارضاء گردد.

اثرات شوم دیدن عکس و فیلم مستهجن

فحشا
از نظر علم و تجربه ثابت شده است که یکی از عوامل اصلی و ناخودآگاه تحریک و ترشح غدد و هورمونهای جنسی، نگاه است. نگاه به نامحرم هر چند اگر بدون قصد تلذّذ باشد عمل طبیعی و غریزی خود را انجام می دهد و زمینه تحریک شهوت انسان را در زمان نگاه یا بعد از آن ایجاد می کند. تحریک غریزه جنسی به گونه نامشروع نیز آثار شوم و نکبت بار فراوانی بر ابعاد مختلف انسان و جامعه بشری ایجاد می نماید. اسراف، انحراف و هدر رفتن نیروهای فکری ، اجتماعی و معنوی انسان، زمینه سازی سردی روابط خانوادگی (شخصی که نگاه خود را کنترل نمی کند با یک همسر ارضا نمی شود)، حالت حسرت و ناکامی، از دست دادن آرامش روانی، میل به گناه (لواط، زنا ، استمناء و….) و بالاخره گرایش به گناهان مختلف از جمله آثار سوء نگاه حرام است که در عرصه زندگی فردی، خانوادگی و اجتماع ظاهر می گردد. امام علی علیه السلام می فرماید چشم، پیش قراول دل، جلودار فتنه، دام شیطان و نگاه حرام سبب کاشتن بذر شهوت و نهال گناه (زنا و لواط و استمناء و …) است.[۱] نگاه به نامحرم باعث سختی زندگی و زیادی حسرت و افسوس است. قران کریم در این مورد می فرماید: « قُلْ لِلْمُۆْمِنینَ یغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِک أَزْکى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما یصْنَعُونَ [۲] به مۆمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند این براى آنان پاکیزه‏تر است خداوند از آنچه انجام مى‏دهید آگاه است! »

برخی آثار فاجعه آمیز نگاه کردن به فیلم های غیراخلاقی را می‌‌توان اینگونه برشمرد :

۱٫ کاهش شدید عشق:

چنین افرادی از توان عاطفی کمتری برخوردارند و در روابط عاشقانه توفیق کمتری کسب می‌کنند.

۲٫ تاثیرات فیزیولوژیک:

سلامت جنسی انسان که تأثیر عمیقی در سلامت جسمی‌ و روانی او دارد، حاصل ارضاء معقولی است که در پی تحریک واقعی و نیاز حقیقی فیزیولوژی بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ این عدم تعادل، از عقلانیت انسان می‌کاهد و او را وادار به گناه می‌کند.

۳٫ تضعیف انسانیت:

جنبه جنسی بسیاری این افراد، عاری از ویژگی‌های انسانی می‌‌شود. آنها یک حالت «من غریبه» (جنبه تاریک) را توسعه می‌‌دهند که محور آن، شهوت جامعه ستیز و عاری از اکثر ارزش‌ها است.

مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند

۴٫ از بین رفتن عفت عمومی‌ و اجتماعی در درازمدت:

کسانی که اینگونه فیلم ها را تماشا می کنند در برخورد با افراد دیگر در اجتماع نگاه جنسی دارند و شیطان همیشه برای گمراه کردن آنها امید دارد. زیرا آنها برای گمراهی و انحراف از مسیر الهی آمادگی لازم را دارند.

۵٫ نقش بستن تصاویر جنسی در مغز:

در این جا بهتر است که به تجربه دکتر روان شناس، «مک گاف» در دانشگاه کالیفرنیا بپردازیم. یافته‌های او (که بسیار ساده شده اند) نشان می‌‌دهند که خاطرات تجربه‌هایی که به هنگام تحریکات احساسی (مثل تحریک جنسی) رخ می‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز می‌‌نشینند و پاک کردن آنها دشوار است. این فرض می‌‌تواند تا حدودی اثر اعتیاد به هرزه‌نگاری و هرزه‌بینی را توصیف کند. خاطرات نیرومند تحریکات جنسی از تجربه‌های گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ می‌‌کنند و مرتباً به ذهن خطور می‌‌کنند و فرد را از لحاظ شهوانی تحریک می‌‌کنند. اگر او به هنگام این تخیلات، استمنا کند، باعث تقویت پیوند بین تحریک جنسی و اوج لذت جنسی می‌‌شود که همراه با منظره ویژه یا تکرار پی‌درپی آن صحنه در ذهن خواهد بود.

۶٫ تأثیر بر رفتار جنسی:

برخی از جامعه‌شناسان آلمانی ادعا می‌‌کنند که «عادت بیمارگونه‌ دیدن عکس‌ یا فیلم‌های پورنو (سکسی)» بر رفتارها و برخوردهای جنسی «معتادان پورنو» تأثیر منفی دارد. تا ‌جایی که این بیماران، از انجام سکس عادی و عشق‌ورزی لذتی نمی‌‌برند. کاربرانی که داوطلبانه برای ترک اعتیاد خود به روانکاو مراجعه کرده‌اند، اعتراف می‌‌کنند که «دیدن پورنو، به بخش جدایی‌ناپذیر ارضای جنسی آنان تبدیل شده است» و آنان نمی‌‌توانند بر «وسوسه و نیاز» دیدن این تصاویر غلبه کنند.

۷٫ انزوا و کاهش روابط اجتماعی:

پژوهشگران آلمانی معتقدند که اعتیاد به دیدن فیلم ها و تصاویر پورنو‌، هم‌چنین سبب انزوا و دوری فرد از اجتماع و کاهش روابط اجتماعی او می‌‌شود.
نگاه

۸٫ تحلیل توان عقل:

هر قدر که اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و دارای عناوین کمتری باشد،‌ دسترسی عقل به آنها برای پردازش‌های جدید، مهیاتر خواهد بود. اما وجود داده‌های فراوان و متعدد که فضای ذهن را بی جهت پر کرده باشند و با تکرار درگیری ذهنی و رفتار بیرونی، تقویت شده باشند، باعث می‌شود توان عقل را به مقدار چشمگیری کاهش دهند، چه رسد جایی که این داده‌ها، دارای تاثیر بر هورمونهای مختلف نیز باشد که تأثیرات ارگانیک را نیز درپی داشته باشد.

۹٫ سقوط شخصیت زن و مرد و تبدیل شدن به وسیله‌ای برای اشباع هوس‌های سرکش:


با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است.

۱۰٫ آسیب جسمی‌:

علم پزشکی هنوز تا مرز شناخت بسیاری از بیماری‌ها فاصله ای طولانی دارد و چه بسا اموری که در زندگی روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفید از آنها استفاده کنیم، در آینده ای نزدیک ضرر آنها از نظر پزشکی ثابت شود. بنابراین اگرچه تاکنون برای هرزه‌بینی، اثر جسمانی مستقیم تشخیص داده نشده است (و احتمال این وجود دارد که با پیشرفت علم مشخص گردد) ولی قطعا اثر غیرمستقیم دارد. یعنی نگاه به عکس و فیلم‌های مبتذل غالبا موجب تحریک سیستم عصبی خودکار (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) و تحریک شهوت می‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزایش پیدا می‌کند؛ ترشح برخی از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورمونی و روانی شخص برای دقایقی و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره می‌افتد. اگر این رفتار به مدت طولانی ادامه یابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

۱۱٫ پرخاشگری:

هرزه‌بینی نه تنها بر ذهن فرد تاثیر مخرب می‌گذارد بلکه افراد را تشویق می‌کند تا از نظر جنسی بیشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.

با پرداختن افراطی فرد به مسائل جنسی، شخصیت او به شخصیتی شهوانی تبدیل خواهد شد که تداعی‌ها و برداشت‌های وی با کوچکترین ارتباطی (حتی توهمی) رنگ جنسی به خود می‌گیرد. کارکرد افراد برای چنین فردی تنها ارضاء غریزه جنسی است و اهتمام خود او نیز صرفا بر ارضاء همین بعد وجودی خویش است

۱۲٫ مقایسه:

به دنبال مشاهده این‏گونه فیلم‏ها، افراد مجرد در آینده به مقایسه آنچه در فیلم دیده‏اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند می‌‏پردازند و در نتیجه نقایص و کمبودها و ضعفهای احتمالی خود و همسر خویش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث کاهش تمایل و علاقه به همسر انتخاب شده خود می‌‏شود و به تدریج کانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشی می‌‏کند.

۱۳٫ دیدن عکس‌ها و فیلم‌های مبتذل،

به ویژه جوانان را، در یک حال تحریک دائم قرار می‌دهد، تحریکی که سبب کوبیدن اعصاب آنان و ایجاد هیجان‌ های بیمارگونه عصبی و گاه سرچشمه امراض روانی می‌گردد.

۱۴٫ سستی ایمان:

این گناه، پیوند انسان با خدا را سست و در صورت استمرار، این پیوند را قطع و ایمان او را زایل می‌‌گرداند؛ غریزه جنسی انسان را به طور افراطی تحریک کرده؛ او را از فعالیت‌های مثبت انسانی بازداشته؛ به سمت ارتکاب فحشا و منکرات سوق می‌دهد. بدین وسیله انسانیت انسان که سرمایه وجودی انسان است را از او سلب می‌کند.

۱۵٫ محروم شدن از شیرینی و لذت انس با خدا:

هشیار بودن این تصاویر در ذهن و مرور دائمی و ناخودآگاه آن، حضور قلب را در عبادات به خطر می‌اندازد و تکرار نافرمانی خدا، بهره رابطه با او را از لذت می‌اندازد.

۱۶٫ مردن دل‌ها و افسردگی:

همانگونه که روایات نیز بر این امر تصریح دارند، ولنگاری جنسی و ارتباطی، باعث بروز قساوت قلب می‌شود و مرگ معنوی و روانی قلب را درپی دارد.

۱۷٫ تاثیرات منفی در زندگی زناشویی:


مشاهده مکرر و زیاد آن و در دسترس همه بودن این نوع فیلم‏ها (حتی به عنوان آموزش) باعث شکستن قبح و زشتی اموری است که اسلام، عقلاء و عرف جامعه آنها را زشت و قبیح می‌‏شمارند. حتی انسان‏های مۆدب و با نزاکت از بیان و ذکر برخی الفاظ که مستقیما اشاره به یکی از اعضاء بدن انسان می‌‏کند، اکراه دارند و آن را زشت و ناپسند و قبیح می‌‏دانند چه رسد به این که به مشاهده و تجزیه و تحلیل آن بپردازند.

  • منبع: پرسمان

عواقب شوم یک پدیده اجتماعی؛ ازدواج با تصاویر مستهجن!

(بسم الله الرحمن الرحیم)


به نقل از سایت دیلی میل؛ بعد از اخبار فراوانی که در خصوص اعتیاد کودکان انگلیسی منتشر شد طی تحقیقی که برای اولین بار در استرالیا به انجام رسیده است محققان تاثیر شدید اعتیاد به تصاویر پورنو را بر روی افراد و خانواده‌هایشان بررسی کردند.



بر همین اساس در استرلیا معتادان به تصاویر مستهجن، ترجیح می‌دهند به جای برقراری روابط زناشویی، تصاویر مستهجن که به صورت آنلاین پخش می شود را به تماشا بنشینند.
در این گزارش که بر اساس یک نظرسنجی اینترنتی تنظیم شده است مشخص گردید: «20 درصد از 800 شرکت‌کننده ترجیح می‌دهند که به جای برقراری رابطه جنسی با همسران خود، تصاویر مستهجن تماشا نمایند.»
همچنین 43 درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی گفته اند که تماشای این گونه فیلم‌ها و عکس ها را از سنین 11 تا 13 سالگی شروع کرده اند.
همین نتایج نشان داد که 47 درصد شرکت‌کنندگان 30 دقیقه تا 3 ساعت از وقت خود را، صرف تماشای فیلم‌های پورنو می‌کنند.
30 درصد از این افراد نیز تائید کرده اند که عملکرد شغلی آنان، تحت تاثیر تماشای زیادی این فیلم‌ها قرار گرفته است.
پرفسور سیترسان، مدیر این تحقیق با اشاره به شیوع اعتیاد به تماشای فیلم ها و عکس های مستهجن در بین استرالیایی ها می‌گوید: «من در کلینیک خود، طیف وسیعی از رفتارهای مرتبط با اعتیاد به فیلم‌های پورنو را مشاهده کرده ام. به طور نمونه کودکی از رفتن به مدرسه امتناع ورزیده بود و تا صبح، فیلم پورنو تماشا می‌کرد.»
محققان معتقدند که دسترسی آسان به تصاویر مستهجن از طریق اینترنت، حاوی این پیام مهم است که خطری جدی به ویژه کودکان ما را تهدد می کند، خطری که منجر به اعتیاد آنها خواهد شد.
گفتنی است طی روزهای اخیر اخبار فراوانی مبنی بر اعتیاد کودکان و نوجوانان انگلیسی به تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن در فضای رسانه ای منتشر می شود که حاوی نکات عبرت آموزی است و نشان می دهد دنیای غرب به چه ورطه هولناکی از لحاظ فساد و سقوط اخلاقی کشانده شده است.




  • منبع: جام نیوز

سایت های مستهجن ; گردابی برای کودکان!

(بسم الله الرحمن الرحیم)


به نقل از روزنامه دیلی میل؛ کودکان انگلیسی و آمریکایی 8 ساله تصدیق می کنند که به برنامه های پورنو آنلاین از طریق اینترنت معتاد شده اند. اعتیاد به فیلم های پورنو در میان بچه های مدرسه ابتدایی به طور فزاینده ای رو به افزایش است.



متخصصین اعتقاد بر این دارند که این روند در حال رشد بوده و حالتی فراگیر در سطح کشور داشته و نتیجه آن برای آینده جوامع اروپایی و آمریکایی بسیار نگران کننده است.
متخصصان با مطالعات گسترده و علمی به رابطه بین نگاه بچه ها به فیلم های پورنو در اینترنت و مشکلاتی همچون انزواطلبی، افت عملکرد درسی و ایجاد مشکلات رفتاری همچون پرخاشگری و اعتیاد، دست یافتند.
از میان ده نوجوان، هفت نفر با افراد بزرگتر از خودشان به تماشای برنامه های پورنو در اینترنت می پردازند که در این میان نسبت پسرها کمی بیشتر از دختران است.
تحقیقات دیگر حاکی از این است که 15 درصد نوجوانان به والدین خود در رابطه با دسترسی خود به وب سایت های غیر اخلاقی دروغ می گویند.
اقدام دولت انگلستان مبنی بر فیلتر کردن سایت های غیر اخلاقی و اختیار استفاده از آنها به دست والدین، باعث ایجاد مشکلات زیادی بر دولت آمریکا شده و فشارهای زیادی را بر آن کشور وارد کرده است.
بر اساس یافته های مرکز پژوهش های اعتیاد استرالیا، افزایش دسترسی کودکان به تلفن های هوشمند و لب تاب ها باعث اعتیاد شمار زیادی از نوجوانان به برنامه های مبتذل شده است.
در ادامه رئیس مرکز مبارزه با اعتیاد گفت: "اعتیاد به برنامه های مبتذل به جایی رسیده که نوجوانان به راحتی و بدون هیچ گونه تنبیه انضباطی از سوی مدرسه، این فیلم ها را در کلاس درس نگاه کرده و حتی به هم کلاسی های خود ارسال می کنند.
"ناسان هاگ" دختر17 ساله که به فرقه "مورمون ها" پیوست به شبکه خبری "ای بی سی" می گوید: "من از سن 12 سالگی به برنامه های پورنو اعتیاد پیدا کردم و این برنامه ها در حقیقت تبدیل به یک بخش مهمی از زندگی من شده که بدون آن نمی توانم زندگی کنم.
این دختر در نهایت تحت کمک والدین و برنامه های مذهبی کلیسا قرار گرفته تا بتواند از این مشکل بزرگ رهایی یابد.
تحقیقات، حاکی از این است که بچه ها ده برابر بزرگترها در معرض اعتیاد به این برنامه ها قرار دارند و این اعتیاد آنها را به سمت کارهای جنایتکارانه سوق می دهد.
دیده شده برخی از کودکان معتاد به این برنامه ها کارت های اعتباری خانواده و دیگران را دزدیده و محصولات مبتذل از سایتهای غیر اخلاقی خریداری کرده اند.
تحقیقات نشان داد مرور مکرر تصورات جنسی در فرد باعث ایجاد روابط جنسی نامشروع خشن او با دیگران می شود.
بیشتر از دو سوم پسرها و دختران اولین برنامه مبتذل را در سنین کمتر از 18 سالگی تجربه کردند. آنها می گویند ما با دیدن این تصاویر متعجب و کاملا شوکه شدیم ولی با ادامه این روند، این برنامه ها برای ما لذت بخش شده و در نهایت به جایی رسیده که احساس می کنیم بدون آنها توان ادامه زندگی را نداریم.
در حدود نیمی از پسرها و یک سوم دختران اعتراف کرده اند که بعد از دیدن این برنامه ها احساس گناه و شرمندگی شدید کرده اند.
وزارت بهداشت آمریکا و انگلستان در صدد تهیه دارویی برای معالجه بیماران معتاد به برنامه های پورنو هستند.




  • منبع: جام نیوز

نگاهی به پدیده "هرزه پردازی" در دنیای غرب +عکس

(بسم الله الرحمن الرحیم)


«خانواده هسته ای باید متلاشی شود و مردم باید راه های بهتری برای زندگی با هم پیدا کنند. از هم پاشیدگی خانواده ها هم اکنون یک فرایند انقلابی است. خانواده ها که پشتیبان ستمی مانند قرار دادن مردم در واحدهای کوچک جدا از هم بوده اند دیگر قادر به اتحاد برای مقابله با منافع همگانی نیستند». کارکردهای خانواده، لیندا گوردون، ژورنال وومن، پاییز 1969


«ما نمی توانیم بی عدالتی موجود بین مرد و زن را بدون نابود کردن ازدواج از بین ببریم». روبین مورگان، 1970.


«در سال 2000 آرزومندم که کودکانمان را به جای افراد باورمند به خدا معتقد به پتانسیل های انسانی بار بیاوریم». گلوریا استینم، ویراستار مجله MS



هرزه نگاری یا پورنوگرافی: تحقیر طبیعت انسان و ارزش خانواده


دست یابی به اهدافی که به صورت نمونه هایی در جملات بالا نشان داده شد از آرزوهای دیرینه زمینه سازان و برپاکنندگان نظم نوین جهانی است. برنامه ریزان این نظم شیطانی به خوبی می دانند که مهمترین چالش پیشروی آنها در پیشبرد بعد اجتماعی این نظم، «خانواده» و پیوستگی عاطفی انسان ها در درون آن به هم دیگر در زیر چتری از معیارهای اخلاقی- انسانی در جوامع مختلف است. از این رو طراحان دنیای جدید ابزراهای مختلفی را برای از بین بردن این سد بزرگ پیش بینی کرده و با تمامی قوای مالی، فکری و ایده پردازی سیاسی- اجتماعی و روانشناختی خود جنگ عظیمی را علیه «خانواده» به راه انداخته اند که از جبهه های مختلفی همچون فمینیسم، تحرکات ضد اجتماعی، تبلیغ انزوا و زندگی مجردانه، تبلیغ همجنس بازی، حیا زدایی، عادی نشان دادن عدم پایبندی به موازین اخلاقی، تبلیغ بی بندوباری و نیز هرزه پردازی هدایت می شود. در این گزارش به طور ویژه به این جنگ هرزه پردازانه علیه انسان، خانواده و جامعه می پردازیم.


 


هرزه پردازی یکی از ابزارهای قدرتمند جنگ علیه خانواده است که قلب، روح و وجدان زنان و مردان جوامع مختلف از غرب گرفته تا شرق را هدف قرار داده است. در دنیای ارتباطات دست یابی به محتواهای جنسی به راحتی از طریق تلوزیون، فیلم ها، کانال ها و سایت های اینترنتی مقدور شده است. به بیان دیگر با ظهور اینترنت و تلوزیون های ماهواره ای تمامی جوامع جهان هدف یک تهاجم هرزه پردازانه قرار گرفته که نتایج این هجمه روانشناختی و جامعه شناختی با توجه به آمارهای مربوط به «خانواده» در کشورهای مختلف با گذر زمان بیش از پیش آشکار می شود.


اصرار بر دم غنیمت شماری خودخواهانه برای لذت جویی به هر قیمتی، شاکله درونی و ذات پورنوگرافی را تشکیل می دهد. هرزه پردازی افکار معتقدین به نجابت و عفت و پاکی و مسئولیت اخلاقی در برابر خداوند را به مسخره می گیرد و زنان و مردان و کودکان را استثمار کرده جایگاه انسانی آنها را فروکاهیده و شرافت و حقوق آنها را چپاول می کند. هرزه پردازی تحقیر و تنزل احساسات و کنش های طبیعی جنسی انسان به یک پدیده شدیدا اعتیادآور، مخرب، اخلاق زدا، فساد آور و مهلک است که با فرصت طلبی عوامل فعال در پیاده سازی بخش اجتماعی نظم نوین شیطانی سامان داده شده تا راه زندگی اخلاقی و نجیبانه بر انسان عصر ارتباطات و رسانه بسته شود.



هرزه پردازی جسم، روح و ذهن را به آلودگی می کشاند.


هرزه پردازی نگاه و تصور طبیعی فرد نسبت به واقعیت و هدف روابط جنسی را تغییر داده و بذر گرایش های انحرافی جنسی را در روان بیننده می پراکند. بر اساس مطالعات محققین بنیاد ملی تحقیقات خانواده کانادا، تصورات غیر واقعی خطرناکی در ذهن فرد استفاده کننده از آثار هرزه پردازانه شکل می گیرد که موجب دست زدن به برخی رفتارهای زننده و ضد اخلاقی از جانب او می شود. برای مثال نتایج مطالعات نشان می دهد که در میان مردان معتاد به هرزه پردازی که اقدام به تجاوز به عنف به زنان کرده اند؛ باوری شایع بوده مبنی بر این که "زنان خود باعث و بانی مورد تجاوز قرار گرفتن می شوند زیرا که آنها از رابطه ای که شکل تجاوز داشته باشد لذت می برند و فرد متجاوز یک انسان عادی بوده و بدون مشکل است!" ریشه این تصور خطرناک که دروازه ورود به حریم جسمی افراد دیگر و ارتکاب کثیف ترین جنایات است در تصویر غیرواقعی ارائه شده از روابط جنسی در هرزه پردازی است که ذهن فرد را به صورت حق به جانبی برای ارتکاب جرایم جنسی قانع می سازد.


 


 


اعتیاد به هرزه پردازی خطرناک تر از اعتیاد به مواد مخدر


بر اساس مطالعات دکتر ویکتور کلاین که متخصص درمان اعتیاد به سکس است، استفاده مکرر از محنویان هرزه پردازی قابلیت احساس لذت در زندگی عادی زناشویی را از بین می برد و به تدریج منجر به کشیده شدن فرد به سوی محصولات حاوی اعمال خشونت آمیز و غیر انسانی جنسی می شود که در نهایت به انحراف جنسی و ارتکاب جرایم سکسی همچون تجاوز به عنف و تجاوز به کودکان می انجامد. با رسیدن فرد به این درجه احتمال گرایش به هرگونه انحراف جنسی وجود دارد و دیگر برگشتن از این گرایش ها گاهی حتی با به وجود آمدن "احساس گناه سنگین" در فرد نیز غیر ممکن می شود.


کارشناسان اذعان دارند که درمان اعتیاد به پورنوگرافی می تواند بسیار سخت تر از درمان اعتیاد به مواد مخدر باشد. درمان اعتیاد به مواد مخدر اکثرا با سم زدایی شروع می شود تا مواد از بدن خارج شوند. اما در اعتیاد به هرزه پردازی بنا به گفته دکتر لیدن، از اساتید دانشگاه پنسیلوانیا "تصورات ذهنی ایجاد می شود که به طور دائمی در ذهن کاربر جاگیری می کند و با سیستم شیمیایی مغز درگیر می شود." به همین دلیل است که معتادان به تولیدات مستهجن می توانند به طور واضح همه جوانب فیلم های مشاهده شده در مدت ها قبل را توضیح دهند. سم زدایی روانی این نوع اعتیاد بسیار سخت بوده و گاهی در حد غیر ممکن است که در این حالت دیگر فرد از شان انسانی خارج شده و در حالات مهلک روانی-جنسی قرار می گیرد.


مهمترین موضوع در این رابطه این است که افتادن در این مسیر به تدریج و در یک حالت غیر قابل تشخیص روی می دهد. به عقیده دکتر کلاین: «مانند سرطان رشد کرده و پخش می شود و بسیار به ندرت به خودی خود جمع شده و از بین می رود و درمان آن سخت است. مردان مبتلا به اعتیاد به هرزه پردازی اکثرا آن را انکار می کنند و درنتیجه قابل پیش بینی است که از مواجهه با آن خودداری می کنند که منجر به ناهماهنگی های زناشویی بین زوجین می شود و گاهی به طلاق منجر می گردد و گاهی نیز موجب از هم پاشیدن روابط عاطفی موجود بین افراد دیگر می شود».



هرزه پردازی به همه آسیب می رساند:


نهادهای مدافع اخلاق در اروپا و آمریکا در دفاع از خانواده با هرزه پردازی مبارزه تبلیغاتی انجام می دهند.


طبق مطالعات ارتباط اثبات شده ای بین اعتیاد به محصولات هرزه پردازی و تجاوز به عنف و دیگر خشونت ها نسبت به زنان و کودکان وجود دارد. بخش زیادی از افراد دستگیر شده در مورد خشونت های جنسی از تمایل شدید به استفاده از محصولات حاوی پورنوگرافی خشونت آمیز اعتراف می کنند. در اوایل مشاهده صحنه های خشونت آمیز جنسی فرد متوجه تاثیر آن بر کارکرد روانی خود نیست اما رفته رفته گرایش به خشونت جنسی و تخیلات مربوط به آن در فرد ایجاد شده و با تداوم استفاده از این محصولات این گرایش در مسیری کاملا تدریجی برای او عادی و لذت بخش می شود. پورنوگرافی سطح و اهمیت رابطه جنسی بین زوجین که به عنوان وجهی از عشق و ابراز عواطف محبت آمیز به صورتی کاملا اخلاق مدارانه بین زن و مرد روی می دهد را به عملی کاملا حیوانی تنزل می دهد که می تواند هرگونه گرایش حتی خشونت آمیز و ضد انسانی را شامل باشد. در واقع پورنوگرافی یک تفسیر و تعبیر ضد انسانی از یک واقعیت زیبا و مهم وجود انسان است که در آن روابط انحرافی هیجان انگیز و مطلوب جلوه داده می شود و بر کامجویی شخصی بدون در نظر گرفتن حرمت افراد دیگر تاکید شده و زن و مرد و کودک به صورت اشیایی برای لذت جنسی معرفی می شود.



طبق یافته های روانشناختی، هرزه پردازی زمینه ساز تجاوز به عنف و اقدامات ضد اخلاقی فراوانی است.


 


 


هرزه پردازی و نوجوانان


به عقیده برخی محققین، هرزه پردازی بر تکوین طبیعی مغز کودکان تاثیر منفی دارد. آمارهای جهانی نشان می دهد که پسربچه های 12 تا 17 ساله از گروه های عمده مراجعه کننده به محصولات حاوی هرزه پردازی هستند. در واقع برای اکثر آنها این محصولات اولین و ساده ترین مسیر برای کنجکاوی ها و آموزش های جنسی محسوب می شود در حالی که این سایت ها و فیلم ها از هرگونه آموزش و بیان واقعیت ها و مسائل بهداشتی خالی بوده و نوجوانان را در معرض بیماری های جنسی و روانی مختلف قرار می دهند.



تاثیر ناگوار هرزه پردازی بر کودکان همواره مورد توجه مدافعان کیان خانواده در سراسر جهان بوده است.


 


تصویری که هرزه پردازی در ذهن نوجوانان مذکر از جنس مونث می آفریند بسیار تحقیرآمیز است به طوری که تمامی وجود انسانی و تن دختران و زنان را در اذهان نوجوانان پسر در حد یک شئ که نسبتی با احترام و عواطف ندارد پایین می آورد. در نتیجه امکان ایجاد رابطه طبیعی حاوی نگاه انسانی و محترمانه بین دو جنس از بین رفته و زمینه ارتکاب به تجاوز و تعدی جنسی فراهم می شود. بدیهی است قربانیان جنایات جنسی تا مدت های مدید و گاه تا آخر عمر با یک رنج پنهان درونی دست به گریبان بوده و در نگاه طبیعی آنها به روابط اجتماعی و به خصوص روابط زناشویی و زندگی خانوادگی اخلال های بزرگی ایجاد خواهد شد.


دکتر جودیت رایسمن (Dr.Judith Reisman) مدیر انستیتو آموزش رسانه ای و یکی از مخالفان هرزه پردازی می گوید: «مشاهدات عصب شناختی در مورد پاسخ غریزی مغز به تصاویر و صداهای مستهجن نشان می دهد که تماشای این تولیدات یک رویداد بیولوژیک مهم است که آگاهی فردی برای تصمیم گیری را مختل می کند که این اتفاق برای مغز منعطف و تحت تاثیر قرار گیرنده کودکان مضر است زیرا که قدرت دریافت واقعیت از سوی آنها را از بین برده و در نتیجه تاثیرات نامناسبی بر سلامتی جسمی و روحی، آسایش و شادی آنها می گذارد».



فعالان فراوانی در سراسر جهان با تشکیل تجمع های اعتراضی نسبت به هرزه پردازی معترضند.


 


از هم پاشیدن خانواده


هرزه پردازی بر رفتار تاثیر گذاشته و گرایش ها را هدایت می کند. پیام های آن در ابتدا اغوا کننده هستند زیرا خیالی بوده و بنابراین بسیار هیجان آورتر از واقعیت نمایش داده می شوند. در اشخاصی که از هرزه پردازی استفاده می کنند انتظارات غیرواقعی اعجاب آوری در مورد روابط جنسی شکل می گیرد که منجر به آسیب دیدن روابط بین فردی و اجتماعی و خانوادگی آنها می شود. در واقع هدف اصلی اشاعه هرزه پردازی همین است که اعتماد و صداقت که دو رکن اصلی یک ازدواج است را از بین ببرد. از آنجا که ارتباط به سایت ها و تولیدات هرزه عمدتا به صورت مخفیانه انجام می گیرد؛ این مخفی کاری اکثرا منجر به رفتارهای فریب آمیز و دروغگویی می شود که در نتیجه در زوج ها احساس مورد خیانت واقع شدن و حس شک به وجود می آید. آنها نمی توانند بفهمند که چرا دیگر برای همسرشان خوشایند نیستند و یا چرا همسرشان برایشان جذابیت قبلی را ندارد. همانطور که در بالا تاکید شد هدف هرزه پردازی از هم پاشیدن خانواده است و دست یابی به این هدف بدون این که اعضای خانواده متوجه باشند به تدریج روی می دهد.



 


معرفی نماد روبان سفید و هفته مبارزه با هرزه پردازی از اقدامات جهانی علیه این پدیده ضد انسانی


اینترنت و هرزه نگاری


در همایش سال 2003 وکلای خانواده در آمریکا، دو سوم وکلای شرکت کننده از نقش تاثیرگذار اینترنت در طلاق صحبت کردند. هزره پردازی آنلاین بیشترین تاثیر مثبت را در میان هرزه پردازی های اینترنتی بر رشد طلاق داشته است. این در حالیست که در نیمه نخست دهه نود که هنوز اینترنت توسعه و گسترش نیافته بود، تاثیر فیلم ها و مجلات هرزه بر طلاق چیز قابل توجهی نبود.


بیش از 75 درصد محصولات هرزه اینترنتی در آمریکا تولید می شود. نزدیک به 15 درصد در اروپا و مابقی در سایر مناطق. بیش از 70 میلیون نفر در طول هفته به سایت های هرزه سر می زنند که حدود 20 میلیون آنها از آمریکای شمالی هستند. آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا از بزرگرترین مشتریان هرزه پردازی آنلاین در اروپا هستند. در آلمان کاربران اینترنتی سایت های هرزه به طور میانگین در هر ماه 70 دقیقه صرف این سایت ها می کنند. در میان اروپاییان مراجعه کننده به این سایت ها افراد بالای 50 سال بیش ترین زمان را در این سایت ها می گذرانند. حدود 70 درصد از ترافیک سایت های مستهجن در طول روز روی می دهد. در میان محتویات حدود 100 هزار سایت، تصاویر و فیلم های مستهجن در مرود کودکان مشاهده می شود.



اینترنت و شبکه های اجتماعی نقش پر رنگی در گسترش و نفوذ هرزه پردازی در جوامع داشته است.


 


یکی از اساتید گروه انسان شناسی دانشگاه تهران در سال 87 در مورد ایران می گوید: "انفجار بزرگی است که در گسترش سایت‌های پورنوگرافی در ایران رخ داده است. روابط مبهم و متناقض بین جنسیتی، افزایش شدید ایدز، گسترش شدید سایت‌های پورنوگرافیک و پورنوگرافی زیر زمینی و محتوای آنها، خشونت علیه زنان و کودکان و سوء استفاده از آنان‌، از موارد آسیبی روابط بین جنسیتی محسوب می‌شوند. این قبیل سایت‌ها از پر بینده ‌ترین سایت‌ها در بین مخاطبان ایرانی می‌باشد." این گفته نشان می دهد که ایران یکی از اهداف اصلی جنگ بزرگ و ویرانگر هرزه پردازانه است و برنامه ریزان امنیت اجتماعی ایران نیز متوجه این موضوع می باشند.


سردار کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در مردادماه سال جاری در گفتگو با ایسنا بر پاکسازی فضای مجازی از محتویات غیراخلاقی تاکید کرده است و از وجود برنامه هایی برای مقابله با رشد و توسعه خطرناک استفاده از محتویات هرزه اینترنتی خبر داده است؛ که به دنبال آن سایت خبری هافینگتون پست در تیتر خود "ایران با کمک غول شبکه‌های اجتماعی به جنگ پورنوگرافی می‌رود" آشکارا به واژه جنگ اشاره کرده است.


 


اشاعه دهندگان اصلی هرزه پردازی در جهان


در این جا نیز همچون اکثر رویدادها و پدیده های ضد بشری و ضد انسانی در جهان رد پای یهود و صهیونیسم آشکار است. یهودیان در قالب تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات هرزه پردازانه و نیز بازیگری در فیلم های هرزه مدیریت این کار کثیف را در جهان به عهده دارند. در تاریخ آمریکا بین سالهای 1890-1940 با یهودیان مهاجری مواجه می شویم که  در انتشار ادبیات، ترانه، لطیفه ها و رمان، مجله ها و نوشته های هرزه پردازانه فعالیت داشته اند.


معروف ترین تولید کننده و فروشنده محصولات هرزه در دوران پس از جنگ جهانی دوم، روبی استورمن یهودی بوده است که در دهه 70 میلادی کنترل بازار هرزه نگاری در آمریکا را در دست داشته است. او در پایان دهه 60 بزرگ ترین پخش کننده نشریات مستهجن در آمریکا بوده و با گسترش تجارت خود بیش از 200 فروشگاه کتاب مستهجن در سراسر آمریکا دایر نمود. او سینماهای مخصوص هرزه پردازی را در آمریکا برپا ساخت و پس از مرگش در اواخر دهه 90 پسرش دیوید به عنوان جانشین او کسب و کار خانوادگی را ادامه داد. اکنون یهودی 43دیگری به نام استیون هیرچ جای استورمن در این کار را گرفته است به گونه ای که او شرکت مایکروسافت هرزه پردازی جهان نامیده می شود که تولید کننده بیشترین فیلم های هرزه در آمریکا محسوب می شود.




  • منبع: مشرق

------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • منابع و مآخذ:


  • http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2010/jul/02/gail-dines-pornography

 













عواقب شوم یک پدیده اجتماعی؛ ازدواج با تصاویر مستهجن!

(بسم الله الرحمن الرحیم)


به نقل از سایت دیلی میل؛ بعد از اخبار فراوانی که در خصوص اعتیاد کودکان انگلیسی منتشر شد طی تحقیقی که برای اولین بار در استرالیا به انجام رسیده است محققان تاثیر شدید اعتیاد به تصاویر پورنو را بر روی افراد و خانواده‌هایشان بررسی کردند.



بر همین اساس در استرلیا معتادان به تصاویر مستهجن، ترجیح می‌دهند به جای برقراری روابط زناشویی، تصاویر مستهجن که به صورت آنلاین پخش می شود را به تماشا بنشینند.
در این گزارش که بر اساس یک نظرسنجی اینترنتی تنظیم شده است مشخص گردید: «20 درصد از 800 شرکت‌کننده ترجیح می‌دهند که به جای برقراری رابطه جنسی با همسران خود، تصاویر مستهجن تماشا نمایند.»
همچنین 43 درصد شرکت‌کنندگان در نظر سنجی گفته اند که تماشای این گونه فیلم‌ها و عکس ها را از سنین 11 تا 13 سالگی شروع کرده اند.
همین نتایج نشان داد که 47 درصد شرکت‌کنندگان 30 دقیقه تا 3 ساعت از وقت خود را، صرف تماشای فیلم‌های پورنو می‌کنند.
30 درصد از این افراد نیز تائید کرده اند که عملکرد شغلی آنان، تحت تاثیر تماشای زیادی این فیلم‌ها قرار گرفته است.
پرفسور سیترسان، مدیر این تحقیق با اشاره به شیوع اعتیاد به تماشای فیلم ها و عکس های مستهجن در بین استرالیایی ها می‌گوید: «من در کلینیک خود، طیف وسیعی از رفتارهای مرتبط با اعتیاد به فیلم‌های پورنو را مشاهده کرده ام. به طور نمونه کودکی از رفتن به مدرسه امتناع ورزیده بود و تا صبح، فیلم پورنو تماشا می‌کرد.»
محققان معتقدند که دسترسی آسان به تصاویر مستهجن از طریق اینترنت، حاوی این پیام مهم است که خطری جدی به ویژه کودکان ما را تهدد می کند، خطری که منجر به اعتیاد آنها خواهد شد.
گفتنی است طی روزهای اخیر اخبار فراوانی مبنی بر اعتیاد کودکان و نوجوانان انگلیسی به تماشای تصاویر و فیلم های مستهجن در فضای رسانه ای منتشر می شود که حاوی نکات عبرت آموزی است و نشان می دهد دنیای غرب به چه ورطه هولناکی از لحاظ فساد و سقوط اخلاقی کشانده شده است.




  • منبع: جام نیوز

تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر کودکان؛ از بی‌احساسی تا کوچکی مغز

(بسم الله الرحمن الرحیم)


امروزه بازی‌های کامپیوتری در سطح بسیار گسترده در دسترس کودکان قرار دارد، در حالی که برخی از والدین از تاثیرات این بازی‌ها چندان آگاه نیستند.



 

به گفته کارشناسان بازی‌های کامپیوتری برای کودکان بالاخص در سنین پایین در افزایش برخی مهارت‌های شناختی چون هماهنگی دست و چشم، تصمیم‌گیری و داشتن استراتژی خاص بسیار مفید است ولی تاثیر همین بازی‌ها بر رفتارهای اجتماعی کودکان چه خواهد بود؟


در این گزارش به اختصار به تاثیر بازی‌های کامپیوتری بر رفتارهای اجتماعی کودکان پرداخته‌ایم:


به گفته کارشناسان بازی‌های کامپیوتری، تاثیر این بازی‌ها بالاخص در کودکانی که زمان زیادی را صرف آن می‌کنند، چندان مثبت نیست.


_کوچک‌ شدن قسمتی از مغز که وظیفه کنترل رفتارهای اجتماعی را به عهده دارد


چنین کودکان همچون هم سن‌سالانشان که تلویزیون زیاد تماشا می‌کنند، از احساسات خشونت‌آمیز اشباع می‌شوند.



 

مطالعات دانشگاهی کودکانی که اصطلاحا از کامپیوترهایشان آویزان هستند، از طریق ام‌.آر.آی و اسکن مغزی تایید‌کننده این مطلب بود که آن قسمت از مغز که وظیفه رفتارهای اجتماعی و همچنین مهارت‌های شناختی را دارد، نسبت به حالت طبیعی کوچک‌تر شده است.



 
 

_جابجایی نقش والدین و فرزندان؛ فرزند هوشمند احترامی برای والدین ناآگاه خود قائل نیست


بر اساس مقاله علمی که در ژورنال «آینده کودکان» منتشر شد، علاقه کودکان برای آموزش کامپیوتر به والدین‌شان خیلی بیشتر از علاقه والدین برای آموزش به کودکان‌شان است.



 

براساس این تئوری، این جابجایی نقش در کودکان و والدین در ارتباط با کامپیوتر ممکن است باعث تضعیف اقتدار والدین شده و بی‌احترامی کودکان به والدین ناآگاه‌شان (والدینی که علم کامپیوترشان کمتر از فرزندان‌شان است) شود.


البته در مواردی نیز این موضوع ممکن است که باعث ارتباط بیشتر کودکان و والدین در تبادل تجربیات و استحکام روابط کودکان و والدین شود.


_نداشتن مهارت در کنترل و مدیریت زندگی شخصی


 مهارت‌های اجتماعی در کاربران بازی‌های کامپیوتری که در حد بسیار کم و یا متوسطی از این بازی‌های استفاده می‌کنند، تقریبا به اندازه‌ کسانی است که از این بازی‌های استفاده نمی‌کنند.


البته این مورد درباره کسانی که زمان زیادی را به بازی‌های کامپیوتری اختصاص می‌دهند، صدق نمی‌کند.


براساس تحقیقات به عمل آمده، میزان کنترل کودکانی معتاد به بازی‌های کامپیوتری بر شرایط مختلف زندگی‌شان به مراتب کمتر از دیگر هم‌سن‌ و سالان‌شان است، اکثر این افراد در زمینه روابط اجتماعی و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی تنبل هستند.



 

_کاهش رفتارهای مسالمت‌آمیز و افزایش رفتارهای خشن و تنش‌زا


پس از قتل و عام دانش‌آموزان دبیرستان کلمباین آمریکا در سال 1999 به دست دو دانش‌آموز دیگر، محققان و آموزگاران توجه بیشتری به بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری چون Doom نشان دادند، این بازی یکی از سرگرمی‌های هرروزه یکی از دو دانش‌آموز قاتل این حادثه بود.



 

بسیاری از مطالعات نشان دهنده این مطلب است که بازی‌های خشونت‌آمیز و برنامه‌های تلویزیونی خشن، میزان خشونت و پرخاشگری و تجاوز به حقوق دیگران نه تنها در کودکان که در بزرگسالان نیز افزایش می‌دهد و هرچه میزان زمانی که افراد صرف چنین برنامه‌هایی می‌کنند افزایش یابد، این رفتار ضد اجتماعی نیز در آنها افزایش می‌یابد.



 

البته برخی بازی‌های چون «کامبت فانی» Mortal Kombat حتی برای مدتی کوتاه می‌تواند میزان خشونت و ناسازگاری را در کودکان افزایش دهد.



 

 

بر اساس تحقیقات مجله «آینده کودکان»، کودکان این‌چنینی در مواجهه با شرایط مختلف زندگی نیز از خود احساسات کمتری بروز می‌دهند و تمایل کمک به دیگران نیز در آن به شدت کاهش می‌یابد.


_کوچک شدن مغز و ایجاد ناهنجاری در قسمت سفید آن


بر اساس مطالعات محدودی که 18 دانشجوی چینی انجام دادند و نتیجه آن نیز در ژورنال «PLos ONE» منتشر شد و همچنین بر اساس مقاله‌ای علمی که در روزنامه «میل آنلاین» منتشر شد، کودکانی که حداقل 8 ساعت در روز و 6 روز در هفته با کامپیوتر بازی می‌کنند، مغزشان به طور کلی و یا در قسمت‌هایی به طرز نگران‌کننده کوچک می‌شود، این موضوع از طریق اسکن و ام.‌آر.آی مشاهده و به اثبات رسیده است.


همچنین در اسکن‌های انجام شده ناهنجاری‌هایی در قسمت سفید مغز که وظیفه همانگی میان مناطق مختلف مغز را به عهده دارد، مشاهده شده است.


دکتر «اریک سیگمن» در مقاله روزنامه «میل آنلاین» متذکر می‌شود که بازی‌های کامپیوتری و همچنین استفاده زیاد از اینترنت می‌تواند علاوه آسیب‌های شناختی، در مهارت بروز احساسات و همچنین قدرت تصمیم‌گیری کودکان تاثیرات منفی غیرقابل جبرانی بگذارد.


اکثر این کودکان به مرور در برقراری ارتباط با اعضاء خانواده، دوستان و همچنین افرادی که در مراحل مختلف زندگی وارد زندگی‌شان می‌شوند، به شدت دچار مشکل می‌شوند.




  • گزارش: نرگس محمدی-فارس

کشور رکوردار تماشای فیلم‌ مستهجن

(بسم الله الرحمن الرحیم)
آیا تا به حال حس کرده اید که فرزند پسرتان با فرزند دخترتان فرق دارند؟ آیا حس کرده اید ، دختران آمریکایی که زنان آینده اند بیشتر از پسران ( مردان آینده ) اجتماعی هستند؟ آیا متوجه شده اید میلیونها مرد جوان آمریکائی رفتاری مثل زامبی ها دارند و کلاً پلکان اخلاقیات و رفتارهای انسانی را سر و ته طی می کنند؟

کشور رکوردار تماشای فیلم‌ مستهجن

 

بله این ها هیچکدام اتفاقی نیست. محققان دو دامی را که نابودکننده نسل آینده مردان آمریکائی هستند را همیشه گوشزد می کنند. یکی از این دو تله ، بازی های رایانه ای است و دیگری مرگ اخلاقیات.

در گذشته پارک ها و زمین های بازی پر بود از پسربچه هایی که پس از مدرسه برای بازی به آنجا می رفتند . اما هم اکنون خلوت ترین جایی که در هر شهر سراغ دارید همین زمین های بازی است . پس این همه بچه بعد از مدرسه کجا می روند ؟ بله همگی به خانه رفته و جلوی تلویزیون و رایانه اشان می نشینند . درست است که این نوع اعتیاد در میان زنان و دختران نیز وجود دارد ، اما باید قبول کرد که وضع پسران به مراتب بدتر است . متاسفانه برآوردی از میزان تخریب این نوع اعتیاد در نسل بعدی مردان آمریکائی وجود ندارد . تخریبی که انتظار می رود بسیار وحشتناک باشد .

هم اکنون والدین ، اعتیاد به بازی های رایانه ای را بحرانی جدی تلقی نمی کنند . تازه از اینکه فرزندشان ساکت در گوشه ای نشسته خوشحال هم هستند.

نکته مهم اینجاست که بازی های رایانه ای فوق العاده خطرناک اند . یک تحقیق نشان می دهد 88 درصد آمریکائی های بین 8 تا 18 سال درگیر بازی های رایانه ای است .

پسران نیز 4 برابر دختران گرفتار این بازی ها هستند. شما اگر پسربچه دارید خوب می دانید این سخن یعنی چه . چاقی حاصل از این بازی ها که گریبانگیر پسران آمریکائی است بسیار جدی و خطرناک است. این بازی ها می توانند بسیار جالب باشند ، تا اینجای کار مشکلی نیست . ولی اعتیاد به آنهاست که صدمات زیادی به فرد می زند. درحال حاضر هر پسربچه آمریکائی، 13 ساعت در روز مشغول این بازی هاست. این رقم واقعاً حیرت انگیز است.

دومین دامی که برای کودکان و نوجوانان آمریکائی گسترده شده است و بطور فزاینده ای از اولی هم بدتر است، دیدن فیلمهای مستهجن است.

اینترنت راههای بسیار خوبی را برای انسان ها باز کرده است که تا الان بر روی او بسته بود. اما یکی از نکات بسیار منفی اینترنت باز کردن راه پر از لجن و کثافت به خانه های مردم است.

جوانان ما به نسبت گذشته به راحتی به مطالب غیر اخلاقی در اینترنت دسترسی دارند که این امر نتایج وحشت آوری به دنبال خواهد داشت .

دیل میل می نویسد : یک پسربچه 12 سالۀ آمریکایی که پس از دیدن یک فیلم مستهجن به یک دختر 9 ساله تجاوز کرده بود، بازداشت شد . وکیل این پسربچه به شدت نسبت به "دید باز و وقیحانه نسل آمریکا" هشدار داد. این پسربچه می گوید بعد از دیدن فیلم احساس کرده دیگر بزرگ شده است .

نکته بسیار مهم و درعین حال منفی در آمریکای امروز ، دسترسی بی حدو حصر و آزادانه کودکان ونوجوانان به محتویات غیراخلاقی از طریق اینترنت است .
متاسفانه آمریکا هم اکنون پایتخت فساد، فحشا و بی اخلاقی جهان است . حدود 30 درصد از ترافیک فعلی اینترنت در آمریکا برای دیدن محتویات مستهجن است . ایالات متحده آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان فیلم های غیر اخلاقی تولید می کند .

بسیاری از آمریکائی ها آنچنان معتاد به این مسائل هستند که برای دیدن آنها منتظر به خانه رفتن نمی مانند. یک تحقیق نشان می دهد 25 درصد کارمندان در اداره فیلم و تصاویر مستهجن نگاه می کنند.

در مقاله ای که اخیراً دکتر فیلپ زیمباردو که یک روانشناس است در CNN منتشر کرده است ، به عواقب وخیمی که اعتیاد به بازی های رایانه ای  و مسائل جنسی در نسل فعلی و بعدی آمریکا می گذارد اشاره کرده است . وی می گوید : "عواقب این دو اعتیاد بسیار وخیم خواهد بود . بازی های رایانه ای و مسائل جنسی ، باعث خواهند شد که نسل فعلی آمریکا ، نسلی باشد که از روبروشدن با مشکلات و مصائب گریزان باشد. آنها دوست ندارند از فضای خیالی اینترنت به فضای زندگی واقعی و مواجهه با مشکلات و خطرهای آن باز گردند. به همین منظور مشکلات زیادی در زمینه ارتباط اجتماعی، مدرسه و کار برای آنها پیش خواهد آمد".

داستان های واقعی از این "رویگردانی نسلی" بسیار است . در سال 2005 جوانی به نام سئوب لی که دانشجوی کره ای بود پس از 50 ساعت مداوم بازی رایانه ای دچار حمله قلبی شد و مرد . در سال 2009 به نقل از تلویزیون MTV ، یک زن ، شوهرش را به بیرون از خانه پرتاب کرد چون او نمی توانست با داشتن چهارفرزند ، از دیدن فیلم های مستهجن صرف نظر کند .

در یک نمونه اخیر ، قاتل نروژی که 77 فرد بی گناه را کشت در دادگاه گفت هر روز 16 ساعت مشغول بازی world of war craft و call of duty بوده است .
درسال 2011 بود که نتایج بد آزمون های مختلف دانش آموزی و دانشجویی در سرتاسر آمریکا که در چهل سال گذشته بی سابقه بوده است همه را شوکه کرد .
هالیوود نیز دراین قضیه مقصری تمام عیار است . یکی از عوامل اصلی بی هویت کردن جوانان آمریکائی فیلم های هالیوودی است.

تحقیقات نشان می دهد که پسران آمریکائی دوست ندارند شوهر ، پدر ویا سرپرست یک خانواده باشند.

برطبق اطلاعات و تحقیقات مرکز ملی آمارآموزشی آمریکا، پسران چهار تا پنج برابر دختران به بیش فعالی دچارند و دو سوم دانش آموزانی که نیاز به کلاس جبرانی و فوق العاده دارند پسر هستند .
به طور متوسط هر پسربچه آمریکائی هر هفته 13 ساعت صرف بازی های رایانه ای می کند. دختران هم 5 ساعت. یک جوان آمریکائی تا به 21 سالگی برسد 10 هزار ساعت بازی رایانه انجام داده است . یعنی 2 برابر زمانی که صرف گرفتن لیسانس می کند.

به طور متوسط هر پسر آمریکائی (دبیرستانی) در هفته 2 ساعت فیلم مستهجن نگاه می کند . مردان آمریکایی که اصلاً نمی توانند از این دست فیلم ها دل بکنند . فقط درسال 2011 در آمریکا 500/13 فیلم بد، تولید و پخش شده است.

با این اوضاع پیش بینی می شود که درصد اخذ درجه لیسانس تا سال 2016 به نسبت 60 درصد دختران و 40 درصد پسران برسد.

تا الان باید متوجه شده باشید که حتماً یک جای کار می لنگد. این مردان در آینده به چه درد آمریکا خواهند خورد؟
ABC می گوید یک مقام ارشد قضایی در دادستانی آمریکا در واشنگتن هر روز 8 ساعت صرف دیدن محتویات بد در اینترنت می کرده است . وقتی فضای حافظه رایانه اش در اداره دیگر جا نداشت ، اقدام به کپی کردن آنها روی DVD می کرده است که کل اتاق وی را پرکرده بود .

تا حالا فکر کرده اید چه کسانی در دوایر جنایی آمریکا کار می کنند ؟ کسانی که جزء بهترین زنان و مردان این سرزمین هستند . این تنها نمونه ای از فضای فعلی آمریکاست ، جاهای دیگر آمریکا یقیناً بهتر از این جا نیست .
حالا سری بزنید به سرویس امنیتی آمریکا . همین چند وقت پیش بود که عده ای از محافظان رئیس جمهور آمریکا با بدکاران کلمبیایی دستگیر شدند . آیا ما به عنوان یک ملت گند کار را بالا نیاورده ایم ؟

ملت آمریکا به یک ملت بی عار تبدیل شده است که حتی وظایف انسانی و مسئولیت های مربوط به دوره بزرگسالی خود رانیز رعایت نمی کند . آنوقت از جوانانش چه انتظاری می توان داشت ؟

مردان آمریکائی ، هنوز بچه اند و به سن بلوغ نرسیده اند . باید شرمنده شد وقتی شنید که مردان 25 تا 34 ساله آمریکائی دو برابر بیشتر از زنان با والدین خود زندگی می کنند .

حقایق جامعه آمریکائی بسیار تلخ و گزنده است. آیا می توان به آینده این کشور امیدوار بود؟
  • منبع: باشگاه خبرنگاران


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد