دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

دین و زندگی تایباد

اللهم صل علی محمدوآل محمد

تمام آنچه که لازم است درباره نرم افزارهای مهم کتابخوان اسلامی بدانید + دانلود

طی چند سال گذشته بحث رجوع و استفاده مخاطبان کتاب‌ها از کتب الکترونیک شکل تازه‌ای به خود گرفته است و در این بین گروه‌ها و شرکت‌هایی نیز وارد این عرصه شده و کتاب‌ها را به این شکل به مخاطبان عرضه می‌کنند چرا که شاید بسیاری از نبودن ebook‌ های فارسی‌زبان در اپلیکیشن‌های معروف دنیا ناراضی باشند و دلشان بخواهد به زبان فارسی کتاب الکترونیک بخوانند. رجانیوز در این مقاله، شما را با اپلیکیشن های کتابخوان اسلامی، آشنا خواهد کرد.
طی چند سال گذشته بحث رجوع و استفاده مخاطبان کتاب‌ها از کتب الکترونیک شکل تازه‌ای به خود گرفته است و در این بین گروه‌ها و شرکت‌هایی نیز وارد این عرصه شده و کتاب‌ها را به این شکل به مخاطبان عرضه می‌کنند چرا که شاید بسیاری از نبودن ebook‌ های فارسی‌زبان در اپلیکیشن‌های معروف دنیا ناراضی باشند و دلشان بخواهد به زبان فارسی کتاب الکترونیک بخوانند. رجانیوز در این مقاله، شما را با اپلیکیشن های کتابخوان اسلامی، آشنا خواهد کرد.

گروه معارف - رجانیوز: نشر الکترونیک کتاب (Electronic Publishing) به فرایند تولید و انتشار کتاب از طریق ابزارهای الکترونیکی (موبایل، تبلت، رایانه و...) گفته می‌شود. طی چند سال گذشته بحث رجوع و استفاده مخاطبان کتاب‌ها از کتب الکترونیک شکل تازه‌ای به خود گرفته است و در این بین گروه‌ها و شرکت‌هایی نیز وارد این عرصه شده و کتاب‌ها را به این شکل به مخاطبان عرضه می‌کنند چرا که شاید بسیاری از نبودن ebook‌ های فارسی‌زبان در اپلیکیشن‌های معروف دنیا ناراضی باشند و دلشان بخواهد به زبان فارسی کتاب الکترونیک بخوانند. رجانیوز در این مقاله، شما را با اپلیکیشن های کتابخوان اسلامی، آشنا خواهد کرد.

 

معرفی نرم افزارهای کتابخوان اندرویدی اسلامی
 
کتابخوان شیعه 
 

شاید کامل ترین و جامع ترین کتابخانه اندروید که تا به حال عرضه شده است را اپلیکیشن ای شیعه iShia Books نامید. این کتابخانه عظیم در موضوعات مختلف در دو زبان فارسی، عربی می تواند منبع وسیع و کاملی برای استفاده طلاب محترم، محققین، روحانیت معظم، علماء، پژوهشگران، اساتید و ... باشد.

 

 

نرم افزار کتابخانه شیعه  ishia در بخش فناورى اطلاعات بنیاد میلانى لاحیاء الفکر الشیعی، جهت تسهیل استفاده از کتابهاى سایت "کتابخانه شیعه" بر روى دستگاه هاى اپل: ایفون و ای پد و نیز سیستم عامل اندروید گوگل تولید شده است.

 

خواننده امکان دسترسی به حدود ۵۰۰۰ جلد کتاب سایت کتابخانه شیعه را دارد که این تعداد از منابع مختلف به صورت مداوم افزایش خواهد یافت، لذا هرگونه ارائه کتاب جهت نشر از جانب مؤسسات و مؤلفین مورد تقدیر است. در جهت حفظ  تلاش هاى فراوان مؤلفین و ناشرین، اطلاعات ایشان در صفحه شناسنامه کتاب به صورت کامل ذکر مى شود. از منابع اصلى کتابخانه ishia، مى توان از نرم افزار "مکتبه اهل البیت علیهم السلام، نسخه اول" مربوط به مؤسسه ال البیت علیهم السلام لاحیاء التراث، نام برد.

 

بدلیل افزایش حجم بسیار زیاد برنامه اصلی، این برنامه بدون دیتا ارائه شده است و کتاب ها باید توسط کاربر دانلود شود. اما سایت سافت گذر، تمامی کتاب ها را دانلود و در اختیار علاقه مندان قرار داده است. چنانچه تمایل به دانلود تمامی کتب، ندارید می توانید پس از نصب برنامه در مدیریت بارگذاری، کتاب های مورد نظر را انتخاب و نسبت به دانلود آنها اقدام کنید.

 

نسخه اندروید:

دانلود مکتبه ای شیعه از گوگل پلی

دانلود ishia Books از پلی پی سی دانلود

دانلود کتابخانه شیعه از بازار

دانلود ishia Books از ایران اپس

دانلود کتابخانه شیعه از مایکت

دانلود ishia Books از کندو

دانلود ishia Books از سافت گذر

نسخه اپل:

دانلود ishia books از مارکت اپل

 

کتابخوان قائمیه

این نرم افزار کتاب خوان فارسی، به ادعای مدیران سایت قائمیه، اولین مارکت ایرانی جهت عرضه کتاب دیجیتالی به ۳ زبان فارسی، عربی و انگلیسی می باشد. گردانندگان و تیم فنی این سایت، در هر به روز رسانی، نیز قابلیت های بسیار مفیدی به اپلیکیشن قائمیه، اضافه می کنند که واقعا جای تحسین دارد. کتاب های "بازار کتاب دیجیتالی قائمیه " می توانند به شکل چندرسانه ای و جذاب ارائه شوند! ترکیبی از صدا، متن، تصویر و ... برای شما مطالعه ای لذت بخش را به ارمغان می آورد.

 

 

در ابتدا اپلیکیشن اندروید سایت قائمیه تولید شد. اما اپلیکیشن IOS قائمیه نیز تولید شده و به زودی اپلیکیشن ویندوزفون نیز تولید و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. سایت قائمیه، به مولفان و ناشران پیشنهاد همکاری ارائه می کند و سعی در جلب نظر آنها دارد. حتی پیشنهاداتی به ناشران و مولفان برای انتشار دیجیتالی، ارائه کرده است.

 

این سایت در مناسبت های مختلف اسلامی، اقدام به انتشار کتابخانه های مجازی در فضای وب، دارد. به عنوان مثال، می توان به  انتشار کتابخانه مجازی امام جعفر صادق، و یا کتابخانه مجازی امام حسین، اشاره کرد.

 

سایت قائمیه، با توجه به انبوه تقاضاهای کاربران و مخاطبان سایت، در خصوص دانلود رایگان و ارائه کلیه محصولات نرم افزار تلفن همراه این مرکز، بر روی لوح فشرده، هاردیسک، مموری و لینک دانلود، این امکان را فراهم کرده است.

 

از طرف تیم فنی خوش ذوق قائمیه، با ایجاد سایت بازار کتاب قائمیه، به کاربران و مخاطبان سایت، پیشنهاد داده میشود که: "در صورتی که به کتابی علاقمند باشید و آن کتاب در کتاب‌خانه بازار کتاب دیجیتالی قائمیه موجود نباشد می‌توانید متن کتاب را برای ما ارسال کنید تا ما آنرا به فرمت مناسب تبدیل کرده و در کتابخانه بازار کتاب دیجیتالی قائمیه قرار دهیم."

 

از موارد بسیار وسوسه انگیز و قابل تحسین سایت قائمیه، گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در همه جا و همه وقت، با "شعار تولید نرم افزار رایگان" و پیشنهاد تبدیل رایگان کتب و مقالات به نرم افزار موبایلی، برای همه، می باشد: " تولید نرم افزار ها  در سایت قائمیه، کاملا رایگان می باشد. افراد علاقه مند تنها کافی است متن کتاب را در قالب ورد و یا تکست در اختیار سایت و به ایمیل qazalihossin@yahoo.com ، قرار دهند. بعد از حداکثر دو هفته، کتاب و مقاله ارسالی، در شش قالب و فرمت نرم افزاری به نام های pdf – java –android - Html - epub-ghb به منظور استفاده در تلفن همراه و یا رایانه ارائه می شوند."

 

همچنین در اقدامی دیگر و ممتاز، به مخاطبان مولفان و ناشران محترم، پیشنهاد شده است که اگر تمایل دارند تا خود تولید کننده نرم افزار های تلفن همراه باشند، مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه این امکان را از طریق ارائه نرم افزار کتاب ساز و رسانه ساز قائمیه برای آنان، فراهم ساخته است که البته پولی است و در سه نسخه ساده، استاندارد و  حرفه ایی ارائه میشود.

 

البته ما در مقاله ای جداگانه، سایت قائمیه را به تفصیل بررسی کردیم، مراجعه کنید به:

 

آشنایی با بزرگترین کتابخانه دیجیتال اسلامی شیعه، سایت قائمیه

 

نسخه اندروید قائمیه:

دانلود بازار کتاب قائمیه نسخه اندروید از سایت قائمیه

دانلود بازار کتاب قائمیه از پارس هاپ

دانلود بازار کتاب قائمیه از مایکت

دانلود بازار کتاب قائمیه از کندو

 

نسخه اپل قائمیه:

دانلود بازار کتاب قائمیه نسخه اپل از سایت قائمیه

 

کتابخوان پژوهان

پروژه پژوهان، قالبی برای تولید و ارائه محتوا و آثار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین سایر دیتاهای علوم انسانی و اسلامی است که در سه بخش نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان بعنوان کتاب‏ساز، کتابخانه دیجیتال پژوهان (نسخه ویندوز) و کتابخوان همراه پژوهان (نسخه اندروید ویژه دستگاه های همراه) طراحی و پیاده سازی شده است.

 

پژوهان" نرم‌افزاری جامع می باشد که امکان تولید هر کتاب و یا مجموعه ای از کتب را در سریع ترین وقت ممکن و به شکلی منسجم در قالب نرم‏افزار مستقل فراهم می سازد و این امکان را برای پژوهشگاه و پژوهشکده ها و مراکز فراهم می نماید تا آثار و منشورات را در قالب دیجیتال عرضه نمایند.

 

"پژوهان"و نرم‏افزارهای تولید شده توسط آن از ابزارها و قابلیت های متعدد پژوهشی برای پژوهشگران برخوردار بوده که از مهمترین قابلیت های این نرم افزار می توان به نشر و عرضه محتوا در قالب نرم‏افزارهای مختلف، امکان ایجاد و مدیریت کتابخانه شخصی برای پژوهشگران، امکان دسته بندی موضوعی بر کتب و مطالب، امکانات پژوهشی از قبیل فیش نگاری، نمایه زنی و...، امکان یادداشت برداری، یادداشت گذاری، ذخیره تمام یا بخشی از محتوا، چاپ و.... ، امکان کلیدواژه ها و نمایه ها بمنظور تسهیل در پژوهش، پژوهش های متنوع درمتون نرم افزار، جستجوی ساده و پیشرفته، عدم وابستگی به برنامه دیگر مانند فریم ورکها، عدم نیازمندی به نصب و قابل حمل بودن نرم‏ افزار، به روز رسانی و دانلود کتب بصورت آنلاین از طریق نرم‏افزار، وجود متن قرآن و ترجمه آن بصورت پیش فرض در نرم افزار اشاره کرد.

 

در کنار نرم افزار پژوهان، وب سایت پژوهان به آدرس pajoohan.isca.ac.ir  بمنظور معرفی و اطلاع رسانی پژوهان و فروشگاه الکترونیکی نشر دیجیتال پژوهان به آدرس  digi.isca.ac.irبمنظور ارائه و فروش آثار، بعنوان دیگر فعالیت‏های اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه در حوزه نشر دیجیتال می باشند.

 

کاتولگ این نرم افزار که در دو نسخه ویندوزی و اندرویدی ارائه و تلولید شده است. را از سایت پژوهان، دریافت کنید. (منبع: معرفی نرم افزار مدیریت و ساخت منابع دیجیتال پژوهان)

 

کتابخوان پاتوق کتاب

سایت پاتوق کتاب وابسته به دفتر نشر معارف، کتاب خوان پاتوق کتاب بروی دستگاه های iOS و Android  که قادر به اجرا و خواندن فایل های Epub ،PDF  می باشد، را تولید کرده است. همچنین امکان خرید نسخه فیزیکی از طریق نرم افزار نیز امکان پذیر می باشد.

 

 

ویژگی های نرم افزار پاتوق کتاب:

  • کتاب خوان با امنیت بسیار بالا برای جلوگیری از سو‌ء استفاده از فایل کتاب ها
  •  امکان یاد داشت گذاری بر روی متن ، هایلایت کردن، خط کشیدن و بلد کردن بخشی از متن
  •  امکان جستجو در کل کتاب
  •  اضافه کردن هر فصل به لیست علاقه مندی ها
  •  مشاهده سر فصل ها و دسترسی سریع
  •  حالت شب و روز برای مطالعه
  •  امکان انتخاب فونت ، تغییر سایز متن و فاصله بین خطوط
  •  کتابخانه زیبا با دو حالت مشاهده (لیست و پنجره ای)ا
  •  امکان دسته بندی کتب در داخل کتابخانه براساس دسته بنده دلخواه
  •  امکان جستجو در کتابخانه
  •  

نسخه اندروید:

دانلود نرم افزار پاتوق کتاب از بازار

 

نسخه اپل:

دانلود نرم افزار پاتوق کتاب از مارکت اپل

دانلود نرم افزار پاتوق کتاب از سیبچه

 

کتابخوان نور

سایت کتابخوان نور، واسطی است برای ارائه کتب الکترونیکی بویژه در حوزه علوم اسلامی، که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی نور، عرضه و تولید شده است. نظرات و پیشنهادات تان را می توانید با مراجعه به سایت نور سافت، به مدیران مرکز نور، ارائه کنید.

دانلود کتابخوان نور از بازار

دانلود کتابخوان نور از کندو

توجه داشته باشید که دریافت و دانلود کتاب از سایت کتابخوان "آی شیعه" و کتابخوان "قائمیه"، رایگان است اما دانلود کتاب از سایت "کتابخوان نور"، و "کتابخوان پاتوق کتاب"، پولی می باشد.

 

کتابخوان شامله اهل سنت

این برنامه به زبان عربی است. توجه داشته باشید که در نسخه اندرویدی مکتبه الشامله، فقط کتب اهل سنت قرار داده شده است. اما در نسخه دسکتاپی و ویندوزی آن، کتب شیعه و اهل سنت با هم، وجود دارد.

 

 

نسخ اندروید الشامله:

دانلود برنامه اندروید مکتبه الشامله از گوگل پلی

دانلود برنامه اندروید مکتبه الشامله از پلی پی سی دانلود

دانلود برنامه اندروید المکتبه الشامله از مایکت

نسخه اپل الشامله:

دانلود برنامه مکتبه الشامله از مارکت اپل

 

سایر کتابخوان ها

نرم افزارهای مشهور و معروف (آی شیعه، قائمیه، الشامله) که در میان پژوهشگران و محققین اسلامی، متداول بود، را معرفی کردیم. اما سایر نرم افزارها و اپلیکیشن های کتابخوان را در حد نام و آشنایی بیشتر مخاطبان معرفی خواهیم کرد.

 

shiaislamiclibrary.com

سایت shiaislamiclibrary.com برای پلتفرم اندروید و اپل، ارائه شده است. توسط شیعه تولید شده است.

 

مکتبه نرجس

سایت مکتبه نرجس، برای پلتفروم اندروید، نرم افزار ارائه کرده است. توسط شیعه تولید شده است.

 

مکتبه النون

سایت مکتبه النون، هر سه پلتفروم اندروید، اپل و ویندوزی را ارائه کرده است. توسط اهل سنت تولید شده است.

 

مکتبه العلوم

سایت العلوم، برای پلتفرم اندروید، نرم افزار تولید کرده است. این برنامه، از طرف اهل سنت تولید شده است.

 

*** پژوهشگر: آقای مصطفی امیری دانش آموخته حوزه علمیه قم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد